Laden Evenementen

A.Z.M. team naar Lombok

2014/10/10 @ 00:00 - 2014/10/24 @ 00:00

141010 - Logo MUMC-AZM-MU
Op 10 oktober 2014 gaat er een team van 4 personen voor 2 weken naar Lombok. Marie-José Verheijen-Blomme maakt deel uit van het team vrijwilligers uit medewerkers van het Academisch Ziekenhuis Maastricht.

Niet onder de paraplu van stichting M.O.L. maar wel met wat praktische hulp van onze stichting gaat Marie-José al voor de 5de keer, voor de anderen is het de eerste keer dat zij vrijwilligerswerk op Lombok gaan doen.

Als mondhygiëniste gaat Marie-José zich weer bezig houden met voorlichting en instructie op het gebied van mondhygiëne en gezonde voeding. Daarnaast zal zij, indien gewenst, gebitten controleren. Bij problemen kunnen mensen geholpen worden door een lokale tandarts of door de kaakchirurg in opleiding die meegaat.

De KNO-arts die meegaat zal in samenwerking met een lokale KNO-arts voorlichting geven over slechthorendheid en doofheid. Daarnaast zal hij gehoortesten doen en hoorapparaten aan meten. Die apparaten zijn een gulle donatie van de firma Schoonenberg Hoorcomfort, waarvoor nogmaals dank!!

Dankzij stichting M.O.L. heeft het AZM team goed en voordelig onderdak gevonden bij Kebun Villas & Resort in Senggigi.

Luchtvaartmaatschappij Garuda Indonesia stelt ons in staat ieder 40 kilo bagage mee te nemen. Die extra kilo’s komen bijzonder goed van pas omdat we veel tandheelkundige en medische  materialen meenemen. Deels om daar te achter te laten, deels in bruikleen.

Meer informatie over het wel en wee van deze groep vrijwilligers : http://mjverheijen.waarbenjij.nu/

Marie-José Verheijen-Blomme

Share :Facebooktwitterlinkedinmail